Szukaj produktu:

Wpisanie znaku 'spacji' zainicjuje wczytanie podpowiedzi.

Chcesz skorzystać ze szczegółowej wyszukiwarki?
Kliknij tutaj.


Szukaj w serwisie:

Józef Jarosz

Grabinschrift – eine Textsorte im Wandel. Eine diachrone Studie am deutschen epigrafischen. Material 1780-2015 / OUTLET


Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒

Tom 5 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik jest monografią z zakresu niemieckiej genologii historycznej. 

Studium przedstawia diachroniczne badanie gatunku tekstu inskrypcja nagrobna, który jako przedstawiciel tekstów epigraficznych jest przykładem komunikacji publicznej przebiegającej nie za pośrednictwem mediów masowych, a poprzez kamienny, metalowy, drewniany i inny nośnik inskrypcji. Przedmiotem opracowania jest analiza przemian gatunku tekstu w okresie 1780–2015 na płaszczyznach strukturalnej, stylistycznej, pragmatycznej, charakterystyki intersemiotycznej i innych; badanym materiałem był korpus zawierający 1380 niemieckich inskrypcji nagrobnych pochodzących z 16 cmentarzy w Saksonii. Dzięki zastosowaniu dwustopniowej procedury badawczej czytelnik otrzymuje szczegółowy opis wieloaspektowego gatunku tekstu, który buduje swoją egzystencję na styku sacrum i profanum, życia i śmierci, doczesności i życia wiecznego, przeszłości i przyszłości, zachowując jednocześnie od tysiącleci status świadka w jednostkowej i zbiorowej kulturze pamięci.

 

Współwydawca: Neisse Verlag, Dresden, ISBN: 978-3-86276-236-1




38.00 PLN

57.00 PLN

w tym VAT 5%


Dostępność: TAK

ilość

Produkty powiązane

  • Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń / EBOOK

    Roman Opiłowski, Józef Jarosz, Przemysław Staniewski (redakcja)
    • Cena: 35.00 PLN

      w tym VAT 5%

    Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń / EBOOK

    Roman Opiłowski, Józef Jarosz, Przemysław Staniewski (redakcja)

    Tom 2 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów jest efektem współpracy 17 polskich germanistek i germanistów z kilku ośrodków uniwersyteckich. Przetłumaczyli oni w sumie 15 kluczowych artykułów niemieckojęzycznych z zakresu lingwistyki mediów na język polski. Polska filologia uzyskuje w ten sposób bezpośredni dostęp do dotychczasowego dorobku niemieckich, austriackich i szwajcarskich mediolingwistów.

  • Sprache – Wissen – Medien

    Roman Opiłowski, Waldemar Czachur (redakcja)
    • Cena: 26.00 PLN

      39.00 PLN

      w tym VAT 5%

    Sprache – Wissen – Medien

    Roman Opiłowski, Waldemar Czachur (redakcja)

    Festschrift für Professor Gerd Antos

    Tom 4 „Język – Wiedza – Media” jest księgą jubileuszową i tym samym wyrazem głębokiej wdzięczności wobec prof. Gerda Antosa za jego osiągnięcia naukowe, przyjacielskie kontakty z polskimi germanistami oraz prawdziwie humanistyczne podejście do nauki.

  • Sprache und Bild im massenmedialen Text / EBOOK

    Gerd Antos, Roman Opiłowski, Józef Jarosz
    • Cena: 28.00 PLN

      w tym VAT 5%

    Sprache und Bild im massenmedialen Text / EBOOK

    Gerd Antos, Roman Opiłowski, Józef Jarosz

    Formen, Funktionen und Perspektiven im deutschen und polnischen Kommunikationsraum

    Książka otwiera serię Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie Studia z Lingwistyki Mediów i podejmuje tematykę relacji języka i obrazu w niemieckich i polskich tekstach masowych, takich jak strony, blogi i memy internetowe, artykuły i reklamy prasowe czy też wiadomości telewizyjne. Autorzy poszczególnych artykułów udowadniają, że obok refleksji teoretycznych konieczne są badania empiryczne nad różnymi rodzajami tekstów, aby móc stale doskonalić instrumentarium analityczne oraz wyjaśniać budowę i funkcjonowanie tekstów masowych.

  • Krytykowanie i jego operacjonalizacja w kontrastywnej analizie dyskursu / EBOOK

    Anna Hanus
    • Cena: 35.00 PLN

      w tym VAT 5%

    Krytykowanie i jego operacjonalizacja w kontrastywnej analizie dyskursu / EBOOK

    Anna Hanus

    Niniejsze studium jest próbą kompleksowego podejścia do krytykowania, które potraktowano jako  punkt wyjścia do analiz mikro i makro, a ściślej mówiąc, do analiz dyskursu na płaszczyźnie intra- i transtekstualnej. 

  • Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht

    Roman Opiłowski
    • Cena: 39.00 PLN

      w tym VAT 5%

    Der multimodale Text aus kontrastiver Sicht

    Roman Opiłowski

    Textdesign und Sprache-Bild-Beziehung in deutschen und polnischen Pressetexten

    Tom 3 w serii Breslauer Studien zur Medienlinguistik / Wrocławskie studia z lingwistyki mediów rozwija i łączy dwie teorie w badaniach nad tekstami medialnymi: multimodalność i kontrastywność. Pierwsze podejście – multimodalność – dotyczy interakcji różnych znaków w tekstach medialnych, natomiast drugi koncept – kontrastywność – obejmuje cechy wspólne i różne w kształtowaniu tekstów i rodzajów tekstów w globalnej komunikacji.

Recenzje produktu

Open Access

 

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.