Roman Wróblewski (redakcja)
Czas bibuły 1. Mechanizmy – ludzie – idee / OUTLET
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Drugi obieg wydawniczy w PRL-u jest oceniany jako pewien fenomen i mimo upływu ponad dwudziestu lat od transformacji ustrojowej jest tematem niewyczerpanym.
Prezentowane w książce teksty obejmują szeroki zakres zagadnień: socjologiczne aspekty funkcjonowania drugiego obiegu wydawniczego, prezentacje niezależnej działalności wydawniczej w regionach, recepcję prasy podziemnej w Radiu Wolna Europa, przedstawienie wybranych tytułów czy osób zaangażowanych w niezależny ruch wydawniczy, aż po zagadnienia fanzinów graffiti.
20.00 PLN
28.00 PLN
w tym VAT 5%
Dostępność: TAK
Produkty powiązane
Czas bibuły 2. Mechanizmy – ludzie – idee / OUTLET
Roman Wróblewski (redakcja)
Czas bibuły 2. Mechanizmy – ludzie – idee / OUTLET
Roman Wróblewski (redakcja)
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Tematyka prezentowanego tomu jest zróżnicowana. Znajdą w nim Czytelnicy refleksje ogólne dotyczące drugiego obiegu, jak i szczegółowe analizy wybranych obszarów niezależnego ruchu wydawniczego: opisy środowisk, czasopism, osób związanych z drugim obiegiem, problematykę poczty podziemnej i wydawanych przez nią znaczków.
Czas bibuły 4. Studia i materiały
Roman Wróblewski (redakcja)
Czas bibuły 4. Studia i materiały
Roman Wróblewski (redakcja)
Tom, podobnie jak poprzednie w tej serii, jest niejednorodny tematycznie. Przynosi kolejne artykuły dotyczące drugiego obiegu, wykracza także poza problemy polskiego niezależnego ruchu wydawniczego.
Czas bibuły 3. Studia i materiały
Roman Wróblewski (redakcja)
Czas bibuły 3. Studia i materiały
Roman Wróblewski (redakcja)
W trzecim tomie Czasu bibuły m.in. Jakub Kufel zajmuje się stosunkiem KOR-u do Kościoła i religii w latach 1976–1980, Dobrochna Dabert opisuje czasopisma literackie krajowe i zagraniczne jako swego rodzaju segment prasy niezależnej, Patryk Pleskot przybliża zagadnienia obecności drugiego obiegu wydawniczego na antypodach w latach 80. ubiegłego wieku.