Ewa Fiuk
Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków
Książka dotyczy filmów nowych i najnowszych, nad którymi dyskusje recenzentów i publicystów w większości jeszcze nie ucichły. Dlatego punktem odniesienia nie jest tu proces historycznofilmowy, ale realia społeczno-kulturowe i polityczne, w obrębie których te filmy cyrkulują.
W żadnym wypadku jednak nie chodzi tylko o uporządkowanie repertuaru kina niemieckiego ostatniej dekady XX i pierwszej dekady XXI wieku, lecz przede wszystkim o wykorzystanie klucza epokowego – symbolicznego „przełomu wieków” – do diagnozy kultury zjednoczonych Niemiec lat wczesnych w całym bogactwie jej przejawów.
42.00 PLN
w tym VAT 5%
Dostępność: TAK
Produkty powiązane
Polska i Niemcy. Filmowe granice i sąsiedztwa
Konrad Klejsa (redakcja)
Polska i Niemcy. Filmowe granice i sąsiedztwa
Konrad Klejsa (redakcja)
Artykuły zebrane w niniejszym tomie składają się na mapę polsko-niemieckich relacji filmowych, zarówno w ich wymiarze instytucjonalnym, jak i estetycznym. Czytelnik znajdzie tu między innymi rozważania dotyczące koprodukcji, szkice poświęcone wizerunkowi Niemców i Polaków w kinematografiach niemieckich oraz polskiej, a także analizy filmowych dokumentów na tematy polsko-niemieckiego pogranicza.
KINtop. Antologia wczesnego kina
Andrzej Dębski, Martin Loiperdinger (redakcja)
KINtop. Antologia wczesnego kina
Andrzej Dębski, Martin Loiperdinger (redakcja)
Pierwsza tak szeroko zakrojona antologia tekstów poświęconych wczesnemu kinu, jaka ukazuje się w języku polskim.
Narodowy socjalizm w kinie zjednoczonych Niemiec
Joanna Trajman
Narodowy socjalizm w kinie zjednoczonych Niemiec
Joanna Trajman
Książka ukazuje filmowy rozrachunek z nazizmem w kontekście zmian zachodzących w niemieckiej kulturze pamięci, stanowiących fundament niemieckiej tożsamości.
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Książka ukazuje dynamikę światów wyobrażonych niemieckiego kina. Ważniejsze od rygoru historycznofilmowego są tu mechanizmy i style porozumienia twórców, producentów, decydentów z widzami, które autor wyłania w obrębie kinematografii nazistowskiej oraz zróżnicowanych kultur filmowych powojennych stref okupacyjnych Niemiec.
Obrazo-światy, dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera / OUTLET
Ewa Fiuk
Obrazo-światy, dźwięko-przestrzenie. Kino Toma Tykwera / OUTLET
Ewa Fiuk
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
To pierwsza publikacja w języku polskim obejmująca całość artystycznego dorobku niemieckiego reżysera. Tom Tykwer – samouk i miłośnik kina przyznający się do związków z Krzysztofem Kieślowskim – jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych filmowców niemieckich, twórcą o międzynarodowej renomie.
Spektakl – granica – ekran. Mur berliński w filmie niemieckim
Marta Brzezińska
Spektakl – granica – ekran. Mur berliński w filmie niemieckim
Marta Brzezińska
Książka stanowi próbę spojrzenia na mur berliński (jego powstanie, obecność i upadek) w perspektywie niemieckiego kina po roku 1989.
Marzyciele i wędrowcy
Magdalena Kempna-Pieniążek
Marzyciele i wędrowcy
Magdalena Kempna-Pieniążek
Romantyczna topografia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa
Książka sytuuje zagadnienia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa w kontekście współczesnych reinterpretacji romantyzmu, rozumianego jako „niedokończony projekt” zachodniej kultury.
W drodze do sąsiada. Polsko-niemieckie spotkania filmowe
Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź (redakcja)
W drodze do sąsiada. Polsko-niemieckie spotkania filmowe
Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Książka ukazuje różne aspekty spotkań polsko-niemieckich w ostatnim stuleciu, dla których wspólnym mianownikiem są: film, kino oraz szerokie konteksty kultury audiowizualnej – historyczne, społeczno-kulturowe, polityczne.
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Zaklinanie rzeczywistości. Filmy niemieckie i ich historie 1933–1949
Andrzej Gwóźdź
Drugie poprawione i uzupełnione wydanie monografii będącej oryginalnym całościowym ujęciem niemieckiej twórczości filmowej lat trzydziestych (od momentu przejęcia władzy przez partię nazistowską) po moment utworzenia dwóch państw niemieckich.
Kino Hanny Schygulli / OUTLET
Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Kino Hanny Schygulli / OUTLET
Andrzej Gwóźdź (redakcja)
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Książce przyświeca zamysł nadania dorobkowi aktorskiemu Hanny Schygulli statusu twórczyni. Pozwala zrozumieć fenomen aktorki intrygującej, wnoszącej do swoich ról ślad ekscentryczności, poszukującej wyzwań i nowych doświadczeń, a także potrafiącej w inteligentny sposób grać swoim wizerunkiem.
Pałace i koszary / EBOOK
Magdalena Abraham-Diefenbach
Pałace i koszary / EBOOK
Magdalena Abraham-Diefenbach
Kino w podzielonych miastach nad Odrą i Nysą Łużycką 1945-1989
Książka opisuje kształtowanie się kultury kinowej po 1945 roku w podzielonych granicą polsko-niemiecką miastach: Frankfurcie nad Odrą – Słubicach, Guben – Gubinie, Görlitz – Zgorzelcu w latach 1945-1989.
Nowoczesność, rozrywka, propaganda. Historia kina we Wrocławiu w latach 1919-1945
Andrzej Dębski
Nowoczesność, rozrywka, propaganda. Historia kina we Wrocławiu w latach 1919-1945
Andrzej Dębski
Książka dzieli się na dwie części: Kina i W kinach. W pierwszej opisano rozwój kin wrocławskich w latach 1919–1945, w drugiej – ich ofertę programową i preferencje filmowe wrocławskiej publiczności.
Przestrzenie intermedialności
Kalina Kupczyńska, Magdalena Saryusz-Wolska (redakcja)
Przestrzenie intermedialności
Kalina Kupczyńska, Magdalena Saryusz-Wolska (redakcja)
Adaptacje literatury niemieckojęzycznej
Autorzy książki, wśród których znajdują się badacze zarówno polscy, jak i zagraniczni, omawiają adaptacje literatury krajów niemieckojęzycznych jako fenomen usytuowany między kulturami oraz mediami.
Obok kanonu. Tropami kina niemieckiego / EBOOK
Andrzej Gwóźdź
Obok kanonu. Tropami kina niemieckiego / EBOOK
Andrzej Gwóźdź
Książka wyłania fakty, zjawiska i procesy spoza kanonu kina niemieckiego, sytuując je w obrębie takich zagadnień, jak techniki kulturowe wczesnego kina, reprezentacje cielesności w twórczości filmowej Republiki Weimarskiej, pamięć w filmie czy realizm kapitalistyczny Heimatfilmu.