Joanna Macalik
„Tak oto stoję”. Dawny kościół imienia Marcina Lutra we Wrocławiu / OUTLET
Uwaga: egzemplarz pochodzący ze zwrotów. Sprawdź ⇒
Pierwsza monografia kościoła imienia Marcina Lutra, niegdyś niezwykle ważnego dla Wrocławia, a dziś już nieistniejącego.
W pracy został przedstawiony możliwie kompletny obraz świątyni, uwzględniający oprócz jego formy i stylistyki szerokie tło historyczne, społeczne, polityczne i religijne. Jest to o tyle ważne, że kościół, którego projekt wyłoniono drogą ogólnoniemieckiego konkursu, był jedną z największych świątyń w mieście i powstał w ścisłym związku z jednym z najważniejszych świąt protestanckich – czterechsetną rocznicą urodzin Marcina Lutra.
22.00 PLN
33.00 PLN
w tym VAT 5%
Dostępność: NIE
Produkty powiązane
Legenda obrazowa św. Klary z dawnego klasztoru klarysek we Wrocławiu
Anna Michalska
Legenda obrazowa św. Klary z dawnego klasztoru klarysek we Wrocławiu
Anna Michalska
Monografia późnobarokowego cyklu dwudziestu dwóch obrazów olejnych ukazujących sceny związane z postacią św. Klary, przeznaczonych dla wrocławskiego klasztoru klarysek (obecnie Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej) przy pl. Biskupa Nankiera 16.
Świat na opak. Renesansowy karnawał na malowanych stropach w kamienicy „Pod Złotym Słońcem” we Wrocławiu
Ewa Morisson
Świat na opak. Renesansowy karnawał na malowanych stropach w kamienicy „Pod Złotym Słońcem” we Wrocławiu
Ewa Morisson
Monografia niezwykle interesującego zespołu malowideł stropowych o tematyce świeckiej, niemającego zbyt wielu analogii w krajach Europy Środkowej. Tworzą one szczególny obraz ówczesnego miasta – przedstawionego podczas dni świątecznych, kiedy to dokonywała się przemiana obyczajów, odwracano obowiązujące zasady, wartości i hierarchie.
Na ratunek Kościołowi
Joanna Kaźmierczak
Na ratunek Kościołowi
Joanna Kaźmierczak
Epitafia wrocławskich kanoników katedralnych (1539–1556) jako wizualny postulat odnowy życia chrześcijańskiego
Książka poświęcona jest trzem malowanym epitafiom wrocławskich kanoników katedralnych: Laurentiusa Potschela (zm. 1539), Martina Nibelschitza (zm. 1554) oraz Nikolausa Weidnera (zm. 1555), których przesłanie ideowe koncentruje się na wątkach związanych z nurtem tzw. reformy katolickiej.
Twierdza Wrocław w okresie fryderycjańskim. Fortyfikacje, garnizon i działania wojenne w latach 1741-1806
Grzegorz Podruczny
Twierdza Wrocław w okresie fryderycjańskim. Fortyfikacje, garnizon i działania wojenne w latach 1741-1806
Grzegorz Podruczny
Z nazwą „Twierdza Wrocław” kojarzy się przede wszystkim tragiczna dla stolicy Śląska obrona miasta pod koniec II wojny światowej. Książka ta poświęcona jest mniej znanemu okresowi w dziejach fortyfikacji Wrocławia – pruskiej twierdzy, zbudowanej w drugiej połowie XVIII w., która stała się bytem nadrzędnym wobec, dotąd niezależnego politycznie, miasta.
Wrocławska Rada Miejska w portretach Georga Scholtza Młodszego
Anna Jezierska
Wrocławska Rada Miejska w portretach Georga Scholtza Młodszego
Anna Jezierska
Opracowanie jest analizą portretów ukazujących Radę Miejską Wrocławia, wykonanych przez miejscowego malarza Georga Scholtza Młodszego.
Fundacje artystyczne wrocławskiego patrycjusza Heinricha Rybischa (1485-1544) / EBOOK
Katarzyna Sulej
Fundacje artystyczne wrocławskiego patrycjusza Heinricha Rybischa (1485-1544) / EBOOK
Katarzyna Sulej
Dla renesansowej kultury i sztuki Śląska dzieła ufundowane przez Heinricha Rybischa mają fundamentalne znaczenie. Podjął on i wzmocnił nowe idee artystyczne, wprowadzone po raz pierwszy do społecznego obiegu przez biskupa Jana V Thurzo. Z kolei jego dzieło kontynuował książę Jerzy II Piast, inicjator renesansowej przebudowy zamku w Brzegu.
Od Delacroix do van Gogha. Żydowskie kolekcje sztuki w dawnym Wrocławiu
Magdalena Palica
Od Delacroix do van Gogha. Żydowskie kolekcje sztuki w dawnym Wrocławiu
Magdalena Palica
Ludność pochodzenia żydowskiego miała wielki wpływ na gospodarcze, polityczne i kulturalne oblicze Wrocławia aż po schyłek trzydziestych lat XX w.
Mecenat artystyczny biskupa wrocławskiego Jana V Thurzona (1506-1520)
Aleksandra Szewczyk
Mecenat artystyczny biskupa wrocławskiego Jana V Thurzona (1506-1520)
Aleksandra Szewczyk
Książka poświęcona jest działalności fundacyjnej wrocławskiego biskupa Jana V Thurzona, z którą wiąże się niektóre z pierwszych przykładów nowożytnej sztuki na Śląsku.
Fundacje artystyczne wrocławskiego patrycjusza Heinricha Rybischa (1485-1544)
Katarzyna Sulej
Fundacje artystyczne wrocławskiego patrycjusza Heinricha Rybischa (1485-1544)
Katarzyna Sulej
Dla renesansowej kultury i sztuki Śląska dzieła ufundowane przez Heinricha Rybischa mają fundamentalne znaczenie. Podjął on i wzmocnił nowe idee artystyczne, wprowadzone po raz pierwszy do społecznego obiegu przez biskupa Jana V Thurzo. Z kolei jego dzieło kontynuował książę Jerzy II Piast, inicjator renesansowej przebudowy zamku w Brzegu.
Uroczyste wjazdy monarsze do Wrocławia w latach 1527-1620
Anna Śliwowska
Uroczyste wjazdy monarsze do Wrocławia w latach 1527-1620
Anna Śliwowska
Uroczyste wjazdy monarsze z okazji hołdu lennego były największymi uroczystościami w nowożytnym Wrocławiu. Wznoszono w tym czasie bramy triumfalne, wydawano drukiem utwory okolicznościowe, komponowano okolicznościowe pieśni. Autorce udało się stworzyć możliwie wierny obraz tych ceremonii.